13 december 2009

Du ger dig själv till mig
flera gånger
Jag tar dig och vi skriver musik utan toner i en stad med dagar utan dagsljus enda tills sista bussen mot kraven avgår
Jag viskar till mig själv: man kan inte bygga måln, man kan inte bygga måln
Du viskar till mig: Du är så fin
Jag ger mig själv till dig
ännu en gång
är du melodin och jag texten
ännu en gång
andas vi samma luft och flera gånger viskar jag: man kan inte bygga måln
flera gånger
träffas vi på moln som inte är byggda utan skapade av tejp och drömmar och cigarettrök och dina blickar och dina samtal och dina händer
Jag ger
Du tar
Flera gånger

Kommentarer
Postat av: is

underbart, vill ha dina texter i en bok och ta fram när jag är ensam och kär.

2009-12-13 @ 21:46:45
Postat av: ★★★

är det kärleksklockorna som klingar igen tro??

2009-12-13 @ 23:40:04
Postat av: klara

åh tack, hehe kanske det. gillar egentligen inte att det jag skriver hamnar på en skärm, fast jag gillar inte att skriva på papper, men jag älskar att läsa på papper. konstigt det där med datorer och internet.

2009-12-14 @ 16:44:28
URL: http://sajavla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0