3 december 2009 När det var en annan dag

Klassrumsdrömmar vi fått av läraren, hon lärde oss nu ska vi bara ut och ta del av kapitalismen ikväll redlös imorgon poänglös

Skeptismen är vårt bästa försvar, gräv din egen grav så vet du var den finns när det behövs

Det kliar över kroppen. Jag ryser. Vattnet bränner en kyla. och jag

 

shampoonerar håret under armarna

Motstats till frustration är lycka

den kalla kranen är svår att skilja från den varma kranen

Motsatsen är motsatt. Frustrerad av lycka
irriterad ända till bekymmerslöshet

Jag skruvar upp värmen. Hetta forsar över min rygg, krigar. Jag vill flå mig för att fly. Tillslut skruvar förnuftet till kallt. Fortsätter skruva. Is faller omkring mig. Kranen gnisslar, ta med ombyte, porerna har munkavel. Kontrasten tar upp mig helt för en stund. Jag är galen.

Det kliar. Blir totalt fokuserad på irritationen i nuet. (men de vill hjälpa mig att riva, bara jag lyssnar lite, kan de riva lite hud med mig. dem är Medvetenheten Om det Andra, som går där ute, runt omkring Min Klåda.)

Jag når inte till tangenterna för mina händer är på kroppen.

vet

allt som är fel. Allt det missgynnande, missförstådda, missledande (så jävla miss medveten). Vill förinta det jag ser världen ifrån. Jag tittar från klåda.


Kommentarer
Postat av: Julia

Det va jag förresten

2009-12-04 @ 00:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0