20 December 2009

(pics: source unknown)(pics: source unknown)(pics: source unknown)(pics: source unknown)(pics: source unknown)- Gick förbi Judiths igår.

Vi seglar på bondegatan, utan vind, utan båt och utan vatten

jag snuddar din höft med mitt lillfinger

medvetet

för att se om du märker

jag sneglar på pistolen

snart skjuter du tänker jag

- Egentligen är klassiskt herrmode fett tråkigt.

du fingrar på avtryckaren utan att veta jag ser igenom dunet på din jacka

vi går sönder snart tänker jag, fångar en snöflinga med tungan och kysser dig till tonerna av dina andetag mot min kind.
- Snyggt. Men förbannat tråkigt.
inne i lägenheterna på bondegatan sitter familjer och kollar på julkalendern. De räknar dagarna till julafton
och jag mäter takten på dina hjärtslag med mitt huvud mot ditt bröst i fem timmar
alltid snabbare än andetagen
alltid så mycket kärlek inne och så lite ute
- När åker du?
- På måndag. Jag är borta i tre veckor.
- Fett skönt. Men Thailand är fett konstigt. Men varmt. Fast ändå inte. Asså ändå inte konstigt, eller jag vet inte.
vi går sönder snart tänker jag, fångar en snöflinga med tungan och kysser dig till tonerna av dina andetag mot min kind









Klara


(pic1: source unknown)
(pic2: source unknown)
(pic3: source unknown)
(pic4: nåt jag gjorde för långe länge sen )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0