16 november 2009

Klaras främsta anledningar att hata vinterhalvåret utan inbördes ordning.
1. Vinterhalvåret är härligt cirka 5 timmar per år. Jag har gjort ett exelldokument med uträkningar utifrån dagboksanteckningar från de senaste 5 åren och kommit fram till detta reslutat. Kan maila exeldokumentet om någon vill. Jag har bland annat räknat in: då jag åker pulka och för 7 sekunder tycker att vintern är mysig eftersom den påminner mig om min barndom.
2. Alla jävla listor som handlar om att hösten är mysig för man kan läsa böcker. Jag tror inte någon där ute läser fler böcker bara för att det blir höst. Finns det någon som säger: "Äntligen sommar, nu kan du göra annat än läsa mysiga böcker, och släng värmeljusen för fan." Nej. Alla listor går bara ut på att vi ska bli frächa ändå, vårfrächa, sommarfrächa och nu även spraklande vinterfräch. Jag luktar svett året runt. Ok??
3. Mörkret. SAY NO MORE
4. Samtalet:
- Det är ju så mörkt nu.
- Ja, om det ändå kunde komma lite snö.
- Ja då blir det ljusare.
- Men kallt.
- Ja, jo det är ju kallt med snö.
5. Det där ständiga regnet som inte är regn och inte dagg som ligger i luften och piskar i ansiktet.

Kommentarer
Postat av: Klara

Jag kommer förbi någon dag i December. Då kan vi inte säga någonting. Vi kan typ sitta på varsin sida av rummet och se fokuserade ut, lura varandra att vi pluggar för allt vad vi är värda.

2009-11-17 @ 08:50:29
URL: http://klaraspanikblogg.blogg.se/
Postat av: the one and only

hahaha

2009-11-17 @ 16:40:56
URL: http://kakansblogg.blogg.se/
Postat av: Linn

usch håller med så hårt. faktiskt

2009-11-17 @ 18:29:07
URL: http://linnzy.webblogg.se/
Postat av: e

6. Känslan när man sprungit till tunnelbanan och har jättemycket kläder på sig för att det är så pissigt kallt och sedan eftersvettas man som fan när man väl kommit på tunnelbanan.



God natt.

2009-11-18 @ 13:27:38
URL: http://mralphabet.blogg.se/
Postat av: klara

God natt.

13:27:38

2009-11-18 @ 16:16:17
Postat av: Hugo

jag skulle uppskatta ett exceldokument. tycker det känn skönt att se siffrorna framför sig liksom. jag finner en stor trygghet i det. [email protected]

2009-11-18 @ 21:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0