Okt. 1, 2009

Jag vill lära mig att följa klockan
Att gå upp när den ringer och lägga mig åtta timmar innan
Äta lunch vid lunchtid och sitta på bussen när den går

Jag är någon annanstans
Jag är på ett dansgolv fyllt av människor men jag dansar inte med någon
Jag har en pistol i höger hand. Är det inte roligt? Vi pratar om vädret när jag står med en pistol i höger hand på ett dansgolv i en källare i universums finaste stadsdel

Jag vill lära mig ladda en pistol med tårna.
Jag borde sluta gå mot rött, äta närodlat och sluta feströka.
Liksom antingen röker man eller så gör man det inte

Jag vill lära mig finska bara för att kunna läsa tandkrämstubens innehållsförteckning på två olika språk. Jag tror att det är då jag kommer inse att det finns samband i livet. Jag tror att det är då jag kommer inse att två saker kan se helt olika ut men ändå betyda samma sak.

 

Jag är överallt

Jag är på vivo efter stängnings och med två ord i hjärnan (känslomässig distans) river ner hela texmexhyllan och eldar upp skiten tillsammans med allt du äger. Jag har en grön sprejburk i vänster hand och skriver FUCK TEXMEX GO DEXTROSOL över hela affären och ritar pilar i golvet till dextrosolhyllan.  Allt detta till tonerna av polisbilarnas nödvändiga signal.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: virag

jag är så sjukt dålig på att komentera, vet aldrig vad jag ska skriva, osv. men det här var väldigt fint och sant och bra och puss och hej!

2009-10-01 @ 09:27:11
Postat av: klara

Du är fin och mysig.

från och med nu ska jag kommentera det mesta här för att det är bra!

2009-10-01 @ 13:59:58
URL: http://klaraspanikblogg.blogg.se/
Postat av: klara

och Jag vill lära mig finska bara för att kunna läsa tandkrämstubens innehållsförteckning på två olika språk. gillar

2009-10-01 @ 15:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0