13 September 2009

För det första
Det är så konsigt
Jag tror fortfarande att vi kommer springa på varandra på en spelning nånstans
Jag tror fortfarande att jag en vacker dag kommer vakna av att du kysser mig bakom örat och säger
vad fin du är
Jag lever i en verklighetsflykt
För min definition av verkligheten är att ha dig bredvid mig
och allt blir så konstigt när det inte är dig
jag håller i handen påväg hem
det känns så
konstigt
att låta någon annan kyssa mig
att vakna bredvid någon annan
att låta någon annan somna till mina andetag
i en annan säng
med andra lakan som luktar konstigt och en hud som inte känns som din
För det andra
Det känns så fel
Mamma har lärt mig
Att man ska lita på sin magkänsla
Att man ska använda kondom
Att man ska plugga först och supa sen
Att jing och jang hör ihop
Och att det aldrig blir som man tänkt sig
För det tredje
Jag tänker mig fortfarande dig bredvid mig

Kommentarer
Postat av: virag

klara, det här var så fint och sorgligt och bäst att jag dog. på riktigt. puss

2009-09-13 @ 21:41:39
Postat av: C

Jag läser om och om igen, vet inte vad det är, men den här texten fastnar. Mer sånt här!

2009-09-14 @ 18:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0