saker jag aldrig lär mig

06:15. Pappa kommer ner i köket. Skriker: morgonstund har guld i mun och börjar diskutera Mona Sahlin. 06.16. Mamma börjar ufrågasätta mitt sätt att koka ägg på (och här menar jag verkligen: ska du verkligen koka ägget på sjuan? Kom ihåg att ägget kan bli för hårdkokt om du kokar det länge. JA MAMMA DET SKA JAG!!!!!) På nått jävla sätt lyckas pappa, i sin analys om Mona Sahlin nämna Skugge. Jag tar demonstrativt upp min frukost till rummet, varav pappa 30 minuter senare kliver in i mitt rum och säger ännu en gång: morgonstund har guld i mun. Han får inget svar. Frågar: när börjar skolan? Varav jag svarar: kan jag få vara ifred. Sedan får jag en lång utskällning. Pappa känner sig kortfattat sårad. Sedan skriver jag ett blogginlägg om spektaklet och känner bara spontant TA MIG HÄRIFRÅN












Kommentarer
Postat av: Ella

Dagens to do-list:

1. Ha utvecklingssamtal.

2. Ringa och försöka gnälla till mig ett jobb.

3. Inte dricka öl.

2010-03-29 @ 12:01:34
URL: http://misteralphabet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0