25 Augusti 2009

Jag tog den omständiga vägen hem idag, den som går sex minuter snabbare om tvärbanan kommer precis när man vill att den ska komma. Denna gång gjorde den inte det så för att fördriva tiden berömde jag en hundägare. 

- Vilken otroligt fin hund du har.
- Tack. Hon är jättesnäll men ibland tycker hon inte barn. 


Sen pratade hundägaren på om sin hund och jag ställde lämpliga följdfrågor. Jag berömmer sällan hundägare för deras hundar. Mest eftersom det inte ligger någon spänning i att berömma andras hundar.

 I fredags sa jag att jag glömt mitt anteckningsblock på toaletten på Fridays fast jag egentligen bara skulle gå på toa. Det var spännande för när jag gick upp frågade inte servetrisen om jag hittat mitt anteckningsblock eftersom jag höll det i handen och nickade glatt. Eftersom hon jobbar inom servicebranchen tycker hon troligtvis om att hjälpa andra människor och nu kände hon säkert att hon hjälpt mig. Om hon tänker vidare på saken kanske hon föreställer sig att jag hade jätteviktiga anteckningar i blocket . Sådant roar mig. Att den där servitrisen av förklarliga skäl aldrig kommer lista ut att jag inte alls glömt ett anteckiningsblock på toaletten. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

har du och assar gjort slut? är det därför du har en ny blogg?

2009-08-25 @ 17:55:49
Postat av: Virag

"har du och assar gjort slut? är det därför du har en ny blogg? " sajavlaloooooooooooooooooool

2009-08-25 @ 20:41:12
Postat av: klara

hej. jag gillar din förmåga till att se samband.



jag och assar har gjort slut, ja.



jag har en ny blogg för att jag haft min gamla blogg i två år och är sa javla trött på den. liksom convincing känns inte så catchy längre, jag är inte riktigt ute efter att övertyga eftersom jag inte har några argument. ellas blogg är en blogg med argument förresten om nån vill läsa . http://mralphabet.blogg.se/



puss åt alla håll

2009-08-25 @ 21:50:33
URL: http://sajavla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0