jag hatar den sjuttonde

ett, min ensamhet och jag har en relation
två, jag och mina väggar samtalar
tre, mina tankar omsluter mig om natten
fyra, du har ingenting att ge mig
men
min ensamhet och jag, vi vandrar hand i hand på gatorna, vi dricker kaffe på ilcafé, vi stryker kläder för 80 kronor i timmen och ibland skrattar jag och min ensamhet tillsammans
det är ingen som ser min ensamhet för min ensamhet kan man bara se om man ser djupt in i mina ögon
jag trodde ett tag att om man röntgar mig, skulle man se vätskan som flyter omkring i min kropp och letar efter ett beat men man såg bara ben och massa annan skit
min ensamhet lämnar mig aldrig
min ensamhet är min livskamrat
och väggarna min familj som välkomnar mig hem
de undrar alltid hur jag mår, väggarna alltså
fem, god natt
klara

Kommentarer
Postat av: klara

Just det. Igår skrev jag nationella prov i svenska B, om du har missat det. Jag skrev en essä om ensamhet. den sög.

på riktigt, sög.

Puss

2009-11-19 @ 23:25:53
URL: http://klaraspanikblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0